Dela nyhet
Dags för höstens papperskampanj!
13 nov, 20:10 0 kommentarer
Länk till säljblad finns i texten nedan!
Det är nu dags för hösten försäljning av papper, något försenat då vi har behövt hitta andra lösningar för utlämning av pappret! Längre ner på sidan kan du läsa vad som förväntas av våra medlemmar, nytt för denna gång blir att pappret kommer hämtas direkt på Alloffice. Läs noga igenom informationen så att du säkert vet vad som förväntas av dig som medlem.
(Försäljningsuppdraget gäller de som tränar i våra ungdomsgrupper, du som tränar i träningsgruppen för vuxna kan bortse från försäljningsuppdraget. Naturligtvis är även ni varmt välkommen att köpa papper för att stötta föreningen.)
Följande datum gäller:
- 30/11 - sista dag för att skicka din beställning till kansliet (kansli@ogif.se).
Länk till beställningsformulär att skriva ut
Vi har inte längre kvar vår container vid Gövikenhallen, de pappersbalar man beställer kommer istället få hämtas på Alloffice, mer info om detta kommer att publiceras inom kort.
Information om försäljningsuppdrag
För den verksamhet som föreningen avser att bedriva behövs ytterligare inkomstkällor förutom medlems- och träningsavgifter. En stor del av intäkterna kommer från försäljning av toalett- och hushållspapper. Föreningen säljer inget annat utan har valt att satsa på endast detta. Inkomsterna går till utbildning av tränare, läger, startavgifter etc. Uppdraget omfattar samtliga medlemsfamiljer i föreningen med undantag för träningsgruppen för vuxna.
För att nå beräknad inkomst från pappersförsäljningen förväntas varje medlemsfamilj sälja minst fem balar per termin. Det finns tre varianter av papper; en mindre bal för 250 kr, en större med exklusivare papper för 575 kr samt ett hushållspapper för 400 kr. Självklart får man sälja fler än fem balar och på så sätt bidra ytterligare till föreningen!
Försäljningskampanjer körs varje termin och du får då ett beställningsformulär, som du kan skriva ut och lägga tex på jobbet eller använda för att sälja i grannskapet, eller till släkt och vänner. Formuläret skickas (scanna eller fota av) till kansliet (kansli@ogif.se) innan sista datum för beställning. Har du inte möjlighet att skriva ut formuläret går det bra att skicka ett vanligt mail till kansliet, ange då hur många balar av varje sort som du vill beställa, använd artikelnummer för att det inte ska bli några missförstånd. Utlämning av papper kommer fr.o.m hösten 2025 att ske direkt på Alloffice, Bangårdsgatan 31 (huvudentrén ligger vid Preem-macken i korsningen Rådhusgatan x Fabriksgatan). Mer info om hur detta ska gå till kommer efter sista beställningsdatum.
Som tidigare finns möjlighet att köpa sig fri från försäljningsuppdraget, helt eller delvis. Man debiteras då 100 kr per "osåld bal", säljer man inga balar debiteras man alltså 500 kr per termin.
Efter varje termin görs en sammanställning av beställda balar och en faktura skickas ut av kansliet. Du behöver alltså inte betala något vid utlämning av balarna och behöver därför heller inte ligga ut med pengar för papper du sålt till andra. Har du inte sålt något papper faktureras du 500 kr.
Har du frågor kring pappersförsäljningen kontakta
Johan Wickenberg 070-680 27 25
eller
Kansliet 063-570530